Ce inseamna dezvoltarea afacerii pentru tine?

Atunci cand vorbim despre etapa dezvoltarii unei afaceri ne putem referi la numeroase metode, intreprinzatorul aplicandu-le in functie de scopul propus. Astfel, putem vorbi despre dezvoltare atunci cand se doreste extinderea gamei de produse/servicii, specializarea produselor oferite, patrunderea pe o piata necunoscuta, largirea domeniului de activitate.

Dezvoltarea oricarei afaceri, indiferent de specificul serviciilor oferite, necesita parcurgerea cu atentie a mai multor etape. Succesul si asigurarea unui viitor al afacerii sunt masurate prin eficienta si modul de aplicare a unor metode conventionale sau nu.

In mod clasic, putem descrie etapa specifica dezvoltarii unei afaceri, procesul prin care intreprinzatorul, in urma unei analize a resurselor detinute, ia decizia de a diversifica sau imbunatati gama de servicii sau/si produse oferite. aceasta etapa prezinta un grad de complexitate ridicat, necesitand o analiza detaliata a micromediului, in special a firmei.

Resurse necesare in dezvoltarea unei afaceri!

1. Personal calificat. Esential in succesului unei afaceri este personalul, acesta stand la baza intregului proces numit "business". Pentru a demara o actiune pentru diversificarea ariei, angajatii trebuie sa detina un know-how specific.

2. Spatiu si utilaje. In cazul firmelor ce ofera produse cand vorbim despre diversificare, indirect vorbim de capacitate de productie mai mare, fapt ce implica spatiu de lucru, depozitare, mai mare decat cel anterior.

3. Investitii. Resursele financiare reprezinta o componenta esentiala atat in etapa de lansare, cat si cand vorbim despre dezvoltarea afacerii. Pot fi implcate numeroase costuri, acestea fiind in crestere in faza de extindere: calificarea personalului, utilaje, cumparare/inchiriere spatiu, materii prime si materiale, apelarea la servicii de consultanta, servicii din partea tertilor si multe alte cheltuieli care deseori nu sunt anticipate de intreprinzator sau nu sunt estimate la o valoare reala.

4. Cercetare. Inainte a face demersuri in extinderea oricarui business, un intreprinzator cu experienta va intelege importanta de a detine anumite informatii din micromediu in special. Este necesat sa se stie cati concurenti sunt pe piata si care este pozitia lor, care sunt nevoile clientilor si in cat timp le putem satisface, care sunt costurile pe care firma le poate acoperi si multe altele.

5. Importanta acordata. in momentul in care realizam un plan de extindere, trebuie sa luam in considerare timpul si resursele alocate. trebuie trasate anumite obiective SMART, iar ulterior prioritizate tinand cont de anumite aspecte, in functie de obiectivul final al companiei.

Un intreprinzator, in limitele resurselor financiare, poate apela la anumiti colaboratori care sa intervina sau sa asiste la desfasurarea procesului de extindere: traininguri oferite personalului, servicii de consultanta, inchiriere spatii temporare, etc.

siderare timpul si resursele alocate. trebuie trasate anumite obiective SMART, iar ulterior prioritizate tinand cont de anumite aspecte, in functie de obiectivul final al companiei.

Un intreprinzator, in limitele resurselor financiare, poate apela la anumiti colaboratori care sa intervina sau sa asiste la desfasurarea procesului de extindere: traininguri oferite personalului, servicii de consultanta, inchiriere spatii temporare, etc.

JSN Medis template designed by JoomlaShine.com